The name of China's national intangible cultural heritage: the story of a hundred birds' clothing of Zhuang Nationality
Applicant: Hengxian County, Guangxi Zhuang Autonomous Region
Project No.: 1241
Project No.: i-147
Time of publication: 2014 (the fourth batch)
Category: Folk Literature
Region: Guangxi Zhuang Autonomous Region
Type: new item
Applicant: Hengxian County, Guangxi Zhuang Autonomous Region
Protection unit: Hengxian Cultural Center (Hengxian Intangible Cultural Heritage Protection Center)
A brief introduction to the story of hundred birds clothing of Zhuang Nationality:
The story of hundred birds clothing of Zhuang Nationality
Carrying number (Longgupo carrying number) - Ban Yun Hao Zi Long Gu Po Tai Gong Hao Zi
Mongolian folk songs (Fuxin Dongmeng short tune folk songs) - Meng Gu Zu Min Ge Fu Xin Dong Meng Duan Diao Min Ge
Tibetan Tangka (gamagazi painting school) - Cang Zu Tang Ka Ga Ma Ga Zi Hua Pai
Manchu embroidery (Jinzhou Manchu folk embroidery) - Man Zu Ci Xiu Jin Zhou Man Zu Min Jian Ci Xiu
Kite making skills (Weifang kite) - Feng Zheng Zhi Zuo Ji Yi Wei Fang Feng Zheng
Traditional brewing techniques of distilled liquor (traditional brewing techniques of Shuijingfang liquor) - Zheng Liu Jiu Chuan Tong Niang Zao Ji Yi Shui Jing Fang Jiu Chuan Tong Niang Zao Ji Yi
Building skills of Yanmen folk houses - Yan Men Min Ju Ying Zao Ji Yi
Firing technique of Dangyangyu twisted porcelain - Dang Yang Yu Jiao Tai Ci Shao Zhi Ji Yi
Diagnosis and treatment of traditional Chinese Medicine - Zhong Yi Zhen Liao Fa Gu Ben Yi Jin Jing Shi Er Shi Dao Yin Fa